Versace: Od italského ateliéru k světové značce

Versace: Od italského ateliéru k světové značce>

Versace patří mezi nejvlivnější značky v oblasti módy a parfémů. Už dlouhé roky udává nejnovější trendy a zákazníkům poskytuje určitý status a postavení ve společnosti. Patříte k jejím fanouškům a chtěli byste se o ní dozvědět více? Přečtěte si náš článek.

Luxusní oblečení jako základ nabídky

Versace je italská společnost, která se zaměřuje na výrobu a prodej luxusního oblečení, doplňků a parfémů. Založil ji Gianni Versace v roce 1978.

Gianni měl módu a krejčovství v krvi. Od útlého věku pracoval po boku své matky v rodinné krejčovské dílně. V roce 1972 se však rozhodl, že je čas odejít a vytvořit něco vlastního. Z rodného Reggio Calabria se přestěhoval do Milána, kde zpočátku navrhoval kolekce pro Florentine Flowers. Později pracoval pro další známé značky, díky čemuž jeho jméno začalo kolovat v módních kruzích.

Zajímavost

Ikonické logo hlavy medúzy, které používá značka Versace, bylo inspirováno mozaikovou podlahou v jedné z římských vil, kde Gianni vyrůstal.

V roce 1976 se k Versacem v Miláně přidal jeho bratr Santo, který vystudoval ekonomii a obchod a měl svou vlastní kancelář v Messině. Bratři spolu s přítelem Claudiem Lutim začali zvažovat, že otevřou společnost, která bude nést Gianniho jméno. Jejich sen se nakonec splnil, když v březnu 1978 byla v La Permanente v Miláně představena první kolekce Versace, která zaznamenala velký úspěch.

versace-bright-crystal

Zdroj: Koku.sk

Obliba značky výrazně rostla

Popularita značky rostla raketovým tempem. V roce 1978 vznikl první Versace butik na milánské Via della Spiga, přičemž v roce 1982 značka rozšířila svou nabídku o doplňky, šperky, interiérové vybavení a porcelán.

Velký zlom nastal i v roce 1993, kdy se do společnosti přidala Donatella Versace, sestra Santa a Gianniho.

Věděli jste, že …

.… Versace navrhol veľké množstvo odevov pre známe osobnosti? Medzi jeho klientov patrili napríklad Elton John, Michael Jackson, princezná z Walesu alebo princezná Caroline z Monaka.

Temné 90. roky

Konec 90. let byl pro značku Versace náročný. Důvodem nebyl pokles prodeje či nižší zájem ze strany zákazníků, ale atentát na Gianniho, který návrhář bohužel nepřežil. V roce 1997 proto funkci kreativní ředitelky převzala Donatella, bývalá viceprezidentka společnosti, přičemž generálním ředitelem se stal Santo.

Následující roky se nesly ve znamení zajímavých módních kousků. Velkou pozornost na sebe například upoutala Jennifer Lopez, která si na předávání Grammy v roce 2000 oblékla ikonické zelené šaty. Podle průzkumu Daily Telegraph z roku 2008 šlo o páté nejikonickější šaty všech dob.

Pokles tržeb a prodej skupině Michael Kors

Na začátku 21. století začaly tržby značky výrazně klesat. Donatella se snažila najít generální ředitele, kteří by mohli situaci zlepšit, ale mnozí po krátkém čase odstoupili. Důvodem byly zpravidla neshody s rodinou Versace.

Když v roce 2018 dostala značka nabídku od skupiny Michael Kors na odkupu za 2 miliardy dolarů, Donatella příliš dlouho nečekala. Prodej probíhl v září, přičemž v lednu 2019 se značka stala součástí skupiny Capri Holdings Limited, která ve svém portfoliu má značky jako Michael Kors a Jimmy Choo.

versace-woman

Zdroj: Koku.sk

První vůně uzřela světlo světa v 80. letech

Úplně první vůně Versace se dostala na trh v roce 1981. Její název byl Gianni Versace for Women a byla charakteristická kombinací orientálně-květinových tónů. V současnosti ji už na trhu nenajdete, ale můžete si pořídit její jemnější verzi, Versace Woman. Tato parfémovaná voda obsahuje planou růži, plumérie, jasmín, bergamot, dřevo hinoki, pižmo, pravou ambru a další zajímavé složky, díky kterým je ideální pro denní i noční nošení.

V průběhu let značka Versace vyrobila mnohé ikonické parfémy. Mezi nejpopulárnější patří:

  • Versace Bright Crystal – nenechte se oklamat jejím jemným růžovým vzhledem. Uvnitř flakonu najdete dominantní vůni, která je ideální pro silné a sebevědomé ženy. V složení se kombinuje granátové jablko, dřevo, ambra, pižmo, magnólie, lotos, pivoňka a ledový akord. Je ideální pro nošení po celý rok.
  • Versace Yellow Diamond – klasika, která nikdy neomrzí. To je toaletní voda Versace Yellow Diamond. V jejím složení najdete olej neroli, citron z diamantu, hruškový sorbet a bergamot, které zajišťují sytou a výraznou, ale přitom stále jemnou a ženskou vůni.
  • Versace Dylan Blue – citrusová vůně, která byla uvedena na trh v roce 2016. Je charakteristická spojením vodních tónů, grapefruitu, fíkového listu, bergamotu, pižma a dalších příjemných aromatických složek.
  • Versace Eros – mužská toaletní voda, ideální pro milovníky svěžích aromat. Produkt kombinuje mátový olej, citronovou kůru, zelené jablko, dubový mech, cedr, vetiver a vanilku, čím vzniká opojná a neodolatelná kombinace.
  • Versace Crystal Noir – éterická smyslná vůně pro ženy, která podtrhuje osobnost a perfektně doplňuje každý outfit. Obsahuje svěží složky jako pomeranč, pivoňku, mošus a gardénii, stejně jako těžší složky jako pižmo a ambru. Jedná se o ideální volbu zejména na večerní nošení, případně během zimy, kdy potřebujete výraznou vůni.

versace-dylan-blue

Zdroj: Koku.sk

Versace parfémy – dokonalé pro každou příležitost

Značka Versace má ve své nabídce nespočet zajímavých vůní pro muže i ženy. Většina z nich je univerzální a dá se nosit během dne i večer, což vám dává jistotu, že při výběru nového parfému určitě přijdete na své.

Pokud by vám to náhodou nestačilo, Versace kromě klasických parfémů a toaletních vod prodává i tělová mléka, sprchové gely a deodoranty. Ty zaručí, že vaše pokožka bude vždy krásně vonět.