Jak Giorgio Armani dobyl svět parfémů

Jak Giorgio Armani dobyl svět parfémů>

Giorgio Armani je značka, kterou zná snad každý. Mnozí si ji spojují především s luxusním a kvalitním oblečením, ale v její nabídce najdete i stylové doplňky a dokonce parfémy. Jaký je příběh jedné z největších světových značek a pro koho jsou její vůně určené?

Začátky v módním průmyslu

Značku Armani založil vlivný a slavný módní návrhář Giorgio Armani, který se narodil v roce 1934 ve městě Piacenza v Itálii. Do módního průmyslu pronikl v 60. letech po krátké vojenské službě. Svou kariéru začínal jako aranžér výloh obchodů s oblečením. Později se stal návrhářem pánské oděvní společnosti Hitman. Tu opustil v roce 1975 a vytvořil si vlastní značku oblečení, která v prvním roce své existence nabízela pouze pánské kousky. Později se její portfolio rozšířilo i o dámské oděvy.

Do konce 90. let měla značka více než 200 obchodů po celém světě. Zákazníci si v nich mohli pořídit různé populární kolekce oblečení, včetně Emporio Armani, Armani Exchange, Armani Jeans či Armani Collezioni.

Věděli jste, že …

… Armani v 80. letech minulého století výrazně změnil způsob, jakým se oblékaly ženy? Dokázal to díky moderním kalhotovým kostýmům, které nahradily do té doby upřednostňované sukně a šaty.

Tři pilíře značky

Giorgio Armani je soukromá společnost, jejímž jediným akcionářem je samotný Giorgio Armani. Ten je ve svých 89 letech zároveň i jejím generálním ředitelem.

Hlavní, mateřská značka zastřešuje několik dalších podznaček, jejichž základem jsou tři pilíře:

  • elegance,
  • kvalita,
  • exkluzivita.

Armani je známý tím, že se snaží vyhovět specifickým potřebám svých klientů. I díky tomu se během několika dekád stal jedním z nejvýznamnějších hráčů v oblasti módy.

Parfém, který nadchl celý svět

Giorgio Armani vždy miloval výzvy. Právě proto nezůstal jen u oblečení. Krátce po založení značky rozšířil své portfolio o kosmetiku, bytové doplňky, knihy a samozřejmě i o parfémy. Právě parfém byl produktem, kterým si Armani získal srdce mnoha zákazníků.

První parfém Armani spatřil světlo světa díky spolupráci se společností L'Oréal, která začala v roce 1980. O dva roky později se na trhu objevila sofistikovaná a elegantní vůně Armani for Women, jež položila základy pro pozdější úspěch značky v oblasti vůní.

Dva roky po představení Armani for Women vytvořila značka svůj první pánský parfém – Armani Eau Pour Homme. Tato vůně byla charakteristická svěžími citrusovými tóny, cedrem, pačuli, koriandrem a muškátovým oříškem, a díky tomu si ji oblíbili muži všech věkových kategorií. Pokud vás zaujala, můžete ji vyzkoušet – vyrábí se dodnes.

giorgio-armani-toaletna-voda

zdroj: Koku.cz

Úspěšná 90. léta

Značce Armani se v oblasti parfémů dařilo i v 90. letech. V tomto období vytvořila dvě ikonické vůně:

  • Armani Gio – tato dámská vůně byla uvedena na trh v roce 1992 a ztělesňuje eleganci a sofistikovanost. Ačkoliv ji značka v současnosti již nevyrábí, místo ní nabízí jiné atraktivní dámské parfémy, jako například Armani Privé nebo Armani Code For Women.
  • Armani Acqua di Giò – jedna z nejoblíbenějších a nejprodávanějších pánských vůní na světě. Společnost Armani ji představila v roce 1996 a vyrábí ji dodnes. Inspirací při její tvorbě byl italský ostrov Pantelleria, kde Giorgio Armani tráví své dovolené. Vůně je lehká a svěží, ideální pro každodenní nošení, zejména během teplejších měsíců.

armani-acqua-di-gio

zdroj: Koku.cz

Další parfémy značky Armani

Portfolio vůní značky Armani se rozšířilo i ve 21. století. K nejpopulárnějším produktům tohoto období patří:

  • Armani Mania for Men – maskulinní a výrazná vůně, která se prodává od roku 2002. Obsahuje složky jako mandarinka, šafrán, citrusy, cedr, vetiver, pižmo a ambra. Hodí se pro denní i večerní nošení. Od roku 2004 je dostupná také v dámské verzi.
  • Armani Code for Men – která spatřila světlo světa v roce 2004. Jde o kořeněnou vůni, za kterou stojí známý francouzský parfumér Antoine Lie. Hlavní tóny tvoří citron a bergamot, srdce badyán, květ olivovníku a guajakové dřevo, zatímco základ tvoří kůže, tonka a tabák.
  • Armani Code for Women – po velkém úspěchu Armani Code for Men byla vytvořena i dámská verze, která se začala prodávat v roce 2006. Její složení tvoří pomerančový květ, pomeranč, med, vanilka, zázvor a jasmín.
  • Armani Sí – jedna z nejslavnějších vůní značky Armani, vytvořená v roce 2013. Je charakteristická kombinací ovocných a květinových tónů. Na trhu najdete různé nové verze, například Sí Rose Signature II.
  • Armani Acqua di Giò Absolu – moderní a elegantní parfemovaná voda z roku 2018 oslovuje především sebevědomé a odvážné muže. Její složení tvoří ambra, pižmo, dřevo a tóny ovoce a moře.
  • Armani My Way – parfemovaná voda, která se začala prodávat v roce 2020, patří mezi nejnovější vůně značky Armani. Je známá svou podmanivou a moderní povahou. Zaujme zejména milovnice květinových a sladkých vůní, protože obsahuje složky jako pomerančový květ, vanilka, kosatec a bílé pižmo.

Zajímavost

V průběhu let se v kampaních pro parfémy Armani objevilo mnoho známých celebrit. Patřili mezi ně například Beyoncé, Megan Fox, Cate Blanchett, Regé-Jean Page, Sydney Sweeney a Aaron Taylor-Johnson.

Pro koho jsou parfémy Armani vhodné?

Parfémy značky Armani jsou navrženy pro každého, kdo oceňuje sofistikovanost, eleganci a styl. Většina dámských i pánských vůní kombinuje svěží, květinové a orientální tóny, díky čemuž jsou skvělou volbou jak pro denní, tak i večerní nošení.

giorgio-armani-my-way

zdroj: Koku.cz

Pokud preferujete spíše lehčí dámské parfémy, sáhněte po vůni My Way nebo . Naopak, pokud vás láká něco intenzivnějšího, nebojte se vsadit na Armani Code for Women.

V případě, že hledáte svěží pánskou vůni, zvažte investici do Acqua di Giò nebo Acqua di Giò Absolu. Pokud dáváte přednost výrazně mužným tónům, zvolte toaletní vody Mania for Men nebo Code for Men.

Toužíte po kvalitním parfému značky Armani? Prohlédněte si naši nabídku a vyberte si vůni, která vás nejlépe vystihuje.