Chanel: „Žena, která nenosí parfém, nemá budoucnost.“

Chanel: „Žena, která nenosí parfém, nemá budoucnost.“>

Dlouhá historie, široké portfolio a kvalitní produkty – přesně tak bychom mohli popsat značku Chanel, kterou milují lidé po celém světě. Jejím hlavním zaměřením je móda, ale kromě oblečení nabízí také jedinečné parfémy, které jsou ideální pro celoroční nošení. Zajímá vás příběh značky Chanel? Čtěte dál.

Více než stoletá historie

Značku Chanel založila Gabrielle „Coco“ Chanel, když si v roce 1909 otevřela v Paříži malý obchůdek s klobouky. Nad ním se v budově nacházel byt jejího milence Étienna Balsana, který zároveň sloužil jako salon pro francouzskou elitu. Díky tomu se Gabrielle setkala s mnoha vlivnými muži a jejich ženami, které u ní začaly nakupovat.

Popularita klobouků značky Chanel postupně rostla, a tak Gabrielle už v roce 1910 otevřela další obchod na nové adrese. Ačkoli chtěla svou nabídku rozšířit i o oblečení, nemohla – nedovolovala jí to nájemní smlouva, kterou podepsala. V následujících letech proto otevřela couture obchody v Deauville a Biarritzu, kde prodávala sportovní oblečení. To mělo speciální design, který ženám umožňoval nejen vypadat elegantně při procházkách po městě, ale i pohodlně sportovat.

Velký průlom v kariéře Coco Chanel nastal během první světové války. V tomto období otevřela velký obchod nedaleko slavného hotelu Ritz, kde prodávala především flanelové blejzry, lněné sukně, námořnické blůzy, sukně, saka a dlouhé svetry.

chanel-no-19

Zdroj: Koku.sk

Od jednoduchých po propracované návrhy

V prvních letech od založení značky se Coco zaměřovala především na tzv. gamine styl. Tento styl byl známý mladistvým, hravým a mírně chlapeckým vzhledem. Oblečení od Chanel bylo proto jednoduché, s čistými liniemi a hravými detaily, jako jsou puntíky nebo pruhy.

Vše se změnilo ve 30. letech, kdy se návrhářka začala více zaměřovat na ženské a propracované návrhy. Nabídka značky se rozšířila o letní a večerní šaty, dokonce i o šperky.

Věděli jste, že …

.… důležitým milníkem v historii značky Chanel byl také rok 1926? V této době Coco navrhla tzv. little black dress, tedy malé černé šaty, které se staly synonymem elegance a univerzálnosti. Později sama řekla, že každá žena by měla mít alespoň jedny malé černé šaty, které se hodí na každou příležitost.

Osmiletá pauza

Na konci války byla Coco Chanel zatčena za spolupráci s nacisty. I když soud neměl dostatek důkazů, aby ji poslal do vězení, veřejnost byla pobouřena. Návrhářka se proto spolu se svým partnerem Hansem Güntherem von Dincklage vydala na osm let do Švýcarska.

Po návratu do Francie se Coco okamžitě pustila do práce. V této době se na trhu objevily nové zajímavé značky a módní domy, jako například Dior. To znamenalo jedno – získat prvenství pro značku Chanel bylo mnohem náročnější, než si návrhářka původně myslela. Nakonec se jí to však podařilo, a to nejen díky módě a šperkům, ale i díky parfémům pro ženy a později i pro muže.

Ikonický parfém Chanel No. 5

Coco Chanel jednou řekla: „Žena, která nenosí parfém, nemá budoucnost.“ Tímto výrokem potvrdila svou lásku k vůním, kterou přetavila i do výroby ikonického parfému Chanel No. 5.

Chanel No. 5 je nejpopulárnější vůní na světě. Vznikla v roce 1921, když se Coco rozhodla, že svou módní kolekci doplní o kvalitní parfém, který by mohla nabídnout svým klientům. Výrobu parfému měl na starosti Ernest Beaux, který jej pojmenoval podle čísla vzorky, kterou měla Coco nejraději.

chanel-no-5

Zdroj: Koku.sk

Vůně byla v prvních měsících skutečně rozdávána pouze klientům značky jako dárek. Mnozí si ji však tolik pochvalovali, že v roce 1922 byla uvedena na trh a kromě Francie se začala prodávat i v dalších evropských městech.

Zajímavost

Parfém Chanel No. 5 měl v Evropě úspěch, ale na americkém trhu byl zájem minimální. V 70. letech, krátce po smrti Coco, proto značka snížila počet prodejen, kde se vůně prodávala, z 18 000 na 12 000. Zároveň stáhla produkt z regálů drogérií a investovala miliony dolarů do reklamy. Tímto způsobem vytvořila dojem nedostatku a exkluzivity produktu, což vedlo k raketovému nárůstu prodeje i v USA.

První pánský parfém a další vůně

První pánský parfém představila značka Chanel v roce 1955. Jeho název byl Pour Monsieur a stejně jako No. 5 je dodnes k dispozici na trhu. Parfém má citrusové tóny, které kombinuje s hřejivými a dřevitými prvky. V jeho složení najdeme například sicilský citron, tuniské neroli, bílé koření nebo kardamom.

V průběhu let se v nabídce značky Chanel objevilo několik dalších parfémů. Mezi ty nejznámější patří:

  • Chanel No. 19 – pokud vás neoslovila verze No. 5, dejte šanci odvážné a tajemné No. 19. Tento parfém vás zaujme překvapivým spojením květinových a dřevitých tónů, které podtrhnou vaši ženskost a svůdnost.
  • Chanel Chance – jemná ženská vůně, která v sobě nese především květinové tóny, jako je hyacint, jasmín a kosatec. Tyto tóny doplňuje těžší bílé pižmo, bílé koření, vetiver, pačuli a ambra.
  • Chanel Gabrielle – vůně, která nese jméno zakladatelky značky, je pikantně-ovocná. Její složení tvoří mandarinky, ribíz a grapefruit, které jsou doplněny o santalové dřevo a pižmo.

chanel-noir

Zdroj: Koku.sk

Chanel – symbol luxusu a kvality

Coco Chanel vytvořila značku, která se zapsala do historie jako symbol luxusu a kvality. Mnozí ji spojují s oblečením a doplňky, ale svými parfémy také výrazně ovlivnila svět vůní. Vyzkoušejte jeden z nich i vy. Je jen na vás, zda dáte přednost klasice v podobě Chanel No. 5, nebo si vyberete jednu z jejích nejnovějších vůní.